Strona główna Wiedza Przegląd darmowych i płatnych narzędzi SEO

Przegląd darmowych i płatnych narzędzi SEO

autor: Filip Okrój
8784 wyświetleń

Zakres działań wchodzących w skład codziennej walki o pozycje organiczne w Google jest bardzo szeroki. Czasochłonność, jaka się z tym wiąże, wymusza ciągłe poszukiwanie sposobów automatyzacji poszczególnych procesów – szczególnie takich, które wymagają żmudnego powtarzania tych samych, często nieskomplikowanych czynności. Biorąc pod uwagę dokładność analiz w większości sytuacji nic nie zastąpi ręcznej analizy, jednak na rynku dostępnych jest wiele wartościowych narzędzi SEO, które pozwalają na coraz bardziej efektywną pracę i niejednokrotnie mogą uchronić nas przed poważnymi konsekwencjami popełnionych błędów oraz dostarczyć istotnych danych do prowadzenia dalszych działań.

Poniżej przygotowałem przegląd najlepszych w mojej ocenie narzędzi SEO, których używam w codziennej pracy. Całość podzielona została na kilka kategorii tematycznych, jednak już na wstępie warto podkreślić, że część z narzędzi jest na tyle rozbudowana, że z powodzeniem mogłaby znaleźć się również w innych kategoriach. Docelowo planuję utworzenie oddzielnych artykułów dotyczących większości z poniższych narzędzi, natomiast na tym etapie skupiam się głównie na wskazaniu ich najważniejszych funkcji oraz wstępnego wyglądu.

Analityka & badanie widoczności organicznej

W pierwszej części zgromadziłem narzędzia, których głównym zadaniem jest m.in. dostarczenie informacji o aktualnej kondycji i sytuacji serwisu pod względem obecności w wynikach organicznych Google (również w odniesieniu do innych serwisów) oraz informacji o frazach kluczowych, ich charakterystyce i konkurencyjności.

Google Search Console

  • Link: https://search.google.com/search-console/about
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • możliwość ręcznego pobrania wybranej podstrony, zapoznania się z informacjami przetwarzanymi przez Google i zgłoszenie prośby o jej zaindeksowanie,
    • sprawdzenie listy fraz (wraz z ich pozycjami), jakie wpisywali użytkownicy, aby znaleźć serwis w Google w wybranym okresie wraz z estymacją, jak wielu użytkowników realnie go odwiedziło poprzez te frazy,
    • zapoznanie się ze statystykami dotyczącymi indeksowania, a w szczególności z odnotowanymi błędami 404 i innymi problemami związanymi z dostępem do poszczególnych podstron,
    • sprawdzenie części linków zewnętrznych, jakie prowadzą do serwisu (Google przeważnie pokazuje informacje jedynie o wybranych linkach),
    • dodanie mapy serwisu wraz z możliwością sprawdzenia statystyk dotyczących jej zawartości,
    • ręczne usunięcie wybranych adresów URL serwisu z wyników wyszukiwania Google,
    • przegląd informacji o szybkości ładowania serwisu oraz poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Google Search Console jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w SEO. Jest to oficjalne, bezpłatne i stale rozwijane rozwiązanie od Google, dzięki któremu możliwe jest uzyskanie szczegółowych informacji o słowach kluczowych generujących ruch organiczny w serwisie, a także zapoznanie się z innymi statystykami dotyczącymi poprawności jego działania. Główny widok narzędzia prezentuje się w następujący sposób:

Główny widok okna Google Search Console

Aby móc skorzystać z powyższego narzędzia, niezbędne jest jednak zweryfikowanie danej domeny, tj. udowodnienie, że rzeczywiście jesteśmy jej właścicielami lub zostaliśmy upoważnieni do zarządzania serwisem. Proces weryfikacji może okazać się problematyczny dla części osób, dlatego odsyłam do innego wpisu, w którym opisałem różnice pomiędzy poszczególnymi metodami weryfikacji.

Senuto

  • Link: https://www.senuto.com/pl/
  • Koszt: od 29 zł netto miesięcznie (możliwy bezpłatny 14-dniowy okres testowy)
  • Wybrane funkcjonalności:
    • sprawdzenie widoczności dowolnego serwisu w Google, tj. fraz kluczowych, na które można go odnaleźć w jednym z 3 przedziałów – TOP3, TOP10, TOP50,
    • cotygodniowe, poniedziałkowe aktualizacje pozycji wraz z wyróżnionymi frazami, które zanotowały wzrosty/spadki od ostatniej aktualizacji,
    • porównanie widoczności serwisu ze wskazaną konkurencją wraz z możliwością wskazania przewag w zakresie słów kluczowych,
    • możliwość poszukiwania fraz kluczowych poprzez dostępną bazę słów kluczowych zawierającą ich popularność i sezonowość,
    • dodatkowy moduł dziennego monitoringu na ustalone frazy kluczowe,
    • analiza charakterystyki wyników wyszukiwania dla danej frazy kluczowej,
    • dostępność aplikacji mobilnej ułatwiającej dostęp do danych i analiz.

Senuto zadebiutowało w 2015 roku i jest niemal nieustannie rozwijane o nowe funkcjonalności zwiększające atrakcyjność i użyteczność narzędzia. W mojej ocenie jest to najlepsze i najbardziej wiarygodne narzędzie w Polsce umożliwiające szybkie zapoznanie się z widocznością serwisów, co jest niezastąpione w regularnym monitorowaniu postępów działań SEO, a także analizie konkurencji. Szata graficzna Senuto również kilkukrotnie ewoluowała, a główny moduł analizy widoczności prezentuje się obecnie następująco:

Moduł analizy widoczności w Senuto

Senuto to zbiór wielu użytecznych narzędzi, z których część nadal pozostaje w wersji beta (np. wyróżniony wcześniej moduł analizy SERP), co niekiedy może powodować drobne problemy związane ze stabilnością działania, jednak nie trwają one przeważnie długo. Poza Google Search Console, narzędzie Senuto jest jednym z najważniejszych narzędzi używanych w codziennej pracy związanej z SEO w Polsce, a dzięki planowanej ekspansji na rynki zagraniczne ma duże szanse, aby stać się również rozwiązaniem używanym przez specjalistów na całym świecie, czego im życzę 🙂

Surfer

  • Link: https://surferseo.com/
  • Koszt: od 59$ miesięcznie (możliwy 7-dniowy okres testowy w cenie 1$)
  • Wybrane funkcjonalności:
    • możliwość zbadania charakterystyki pierwszych 50 stron wyświetlających się się w wynikach wyszukiwania Google na wpisaną frazę (np. pod względem używanych w tekście fraz kluczowych, całkowitej długości warstwy tekstowej, linków zewnętrznych, szybkości ładowania i wielu innych),
    • opcja audytu wybranej strony polegająca na porównaniu jej treści i działania względem najlepiej wypozycjonowanych serwisów,
    • moduł edytora tekstu, który ułatwia proces pisania tekstów zoptymalizowanych pod SEO dzięki sugestiom dotyczącym częstotliwości używania fraz kluczowych, struktury nagłówków i innych,
    • dostępność pełnej bazy słów kluczowych zaimportowanej z Planera słów kluczowych Google Ads.

Główna idea, jaka przyświecała twórcom Surfera, to usprawnienie optymalizacji serwisu i jego treści poprzez analizę i porównywanie twardych danych o specyfice serwisów znajdujących się w Google (indywidualnie dla każdej frazy kluczowej). Układając strategię SEO dla serwisu pod kątem wybranych fraz, możliwe jest sprawdzenie czym charakteryzują się najlepiej wypozycjonowane serwisy, co może dostarczyć wartościowych wniosków i odpowiednio ukierunkować dalsze działania SEO. Główny moduł Surfera to nic innego jak wykres związany z wpisaną frazą, na którym możemy zobaczyć wyniki osiągane przez TOP50 serwisów pod kątem wybranych czynników. Poniżej znajduje się przykład dla frazy „narzędzia SEO”, w którym analizowana jest liczba znaków bez spacji w paragrafach w obrębie podstron, a także szybkość ich ładowania wyrażona w milisekundach:

Wykres długości warstwy tekstowej i szybkości ładowania w Surfer

Surfer jest bardzo użytecznym rozwiązaniem w procesie optymalizowania podstron pod kątem fraz kluczowych i znacząco przyspiesza analizę konkurencji. Warto również podkreślić stały rozwój narzędzia i pojawiające się nowości, które czynią go jednym z niezbędnych pomocników w pracy specjalistów SEO.

Advanced Web Ranking

  • Link: https://www.advancedwebranking.com/free-seo-tools.html
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • codzienny monitoring wyników wyszukiwania pod kątem zmian algorytmu (w tym polskojęzycznych wyników) oraz dodatkowe informacje o większych zmianach,
    • aktualne statystyki dotyczące CTR (współczynnik klikalności) dla poszczególnych pozycji w TOP10 wyników wyszukiwania z możliwością określenia szeregu dodatkowych czynników (np. wyników rozszerzonych),
    • aktualne statystki występowania informacji rozszerzonych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania (np. elementów map Google, czy też bezpośrednie odpowiedzi na wybrane zapytania).

Advanced Web Ranking posiada kilka darmowych narzędzi, które są źródłem cennych informacji i statystyk. Jednym z nich jest monitoring zmian, jakie zachodzą w wynikach wyszukiwania, a które mogą oznaczać aktualizację algorytmu Google i zazwyczaj duże zawirowania w widoczności części serwisów. Na rynku istnieje wiele narzędzi tego typu (m.in. Algoroo), jednak AWR jako jedno z nielicznych umożliwia odfiltrowanie zmian wyłącznie do polskojęzycznych wyników wyszukiwania. Poniżej znajduje się wykres zmian sytuacji w Google wraz z dodatkowymi opisami najbardziej istotnych:

Wykres zmian w Google w narzędziu Advanced Web Ranking
Opis wybranych zmian algorytmu

Poza powyższą funkcjonalnością, możliwe jest również sprawdzenie szczegółowych statystyk dotyczących wyników wyszukiwania, a dokładniej współczynnika CTR oraz występowania informacji rozszerzonych pojawiających się obok standardowych wyników, co może być cennym źródłem wiedzy dla specjalistów SEO.

Analiza słów kluczowych

Słowa kluczowe

Istnieje bardzo wiele sposobów i narzędzi służących do analizy i wyszukiwania słów kluczowych, dlatego temat został przeze mnie szczegółowo opisany w oddzielnym wpisie, tj. Analiza i dobór słów kluczowych, do którego odsyłam. Dowiesz się z niego m.in.:

  • jakie są typy słów kluczowych,
  • czym jest potencjał fraz,
  • jak dobierać słowa kluczowe,
  • jakie są najlepsze sposoby i narzędzia doboru słów kluczowych.

Linkbuilding

Druga grupa narzędzi dotyczy wsparcia w procesie analizy i budowy konkurencyjnego profilu linków zewnętrznych, co jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych w Google. Pomimo, że podstawowe informacje o linkach można odnaleźć we wspomnianym wcześniej bezpłatnym narzędziu Google Search Console, to są one podane w formie prostej (i często niepełnej) listy, która niestety nie pozwala na szybkie przeprowadzenie szczegółowej analizy.

Ahrefs

  • Link: https://ahrefs.com/
  • Koszt: od 99$ miesięcznie (możliwy 7-dniowy okres testowy w cenie 7$)
  • Wybrane funkcjonalności:
    • szczegółowe informacje dotyczące linków zewnętrznych prowadzących do dowolnej domeny (w tym konkurencyjnych serwisów) wraz ze wskazaniem źródeł, anchorów oraz zmian w profilu linków na przestrzeni czasu,
    • stałe aktualizacje dotyczące nowych oraz utraconych linków,
    • autorski algorytm oceniający jakość profilu linków, co ułatwia pozyskiwanie najlepszych jakościowo odnośników,
    • informacje dotyczące widoczności domen w Google w zakresie TOP100 wraz z listą fraz i ich potencjałem wyszukiwania na wielu rynkach (w tym polskim),
    • możliwość szybkiego wskazania braków w profilu linków serwisu w porównaniu do wybranych innych domen,
    • moduł Keyword Explorer umożliwiający łatwe i wygodne poszukiwanie fraz kluczowych,
    • możliwość wykonania automatycznego audytu SEO wskazanego serwisu.

Ahrefs jest jednym z najbardziej złożonych narzędzi SEO, które umożliwia przeprowadzenie szeregu zaawansowanych analiz. Jego największą zaletą są potężne możliwości w zakresie analizowania wyników wyszukiwania oraz przede wszystkim zawartości serwisów z całego świata, co czyni je prawdopodobnie najlepszym narzędziem do analizy profilu linków. Poza szczegółowymi informacjami o linkach, Ahrefs umożliwia również badanie widoczności serwisów, oferuje rozbudowaną bazę fraz kluczowych, możliwość wykonywania zautomatyzowanych audytów technicznych oraz treści i wiele innych. Poniżej znajduje się główny widok z przeglądem profilu linków:

Ogólny przegląd profilu linków w Ahrefs

Największą „wadą” narzędzia jest niestety jego cena – w najtańszej opcji wynosi ona 99$ miesięcznie i niestety posiada istotne ograniczenia, które są szczególnie odczuwalne w przypadku analizowania serwisów o rozbudowanym profilu linków. Jeśli jednak chciałbyś wykorzystać Ahrefs wyłącznie do analizy sytuacji własnego serwisu, warto zainteresować się możliwością założenia w pełni darmowego konta wymagającego weryfikacji domeny (w podobny sposób jak w GSC), o czym można przeczytać tutaj.

Clusteric

  • Link: https://clusteric.com/pl/
  • Koszt: od 359 zł za dożywotnią licencję + opcjonalny dostęp do danych premium od 15 zł/miesięcznie
  • Wybrane funkcjonalności:
    • aplikacja desktopowa dostępna zarówno na system Windows, jak również MacOS,
    • możliwość analizy profilu linków serwisu pod kątem ponad 100 parametrów,
    • autorski mechanizm oceny linków zewnętrznych, który ułatwia określenie ich wpływu na ogólny profil odnośników serwisu (w tym ew. szkodliwość),
    • opcja importu danych z zewnętrznych narzędzi takich jak Moz, Ahrefs, Majestic i Search Console,
    • sprawdzenie konkurencyjnych serwisów w poszukiwaniu ich przewag konkurencyjnych w profilu linków oraz obranej strategii SEO,
    • możliwość wygenerowania pliku do zaimportowania w narzędziu Disavow Tool w Google Search Console.

Clusteric to kolejne specjalistyczne narzędzie dające szerokie możliwości. Jego pierwotnym przeznaczeniem, które w mojej ocenie nadal wyróżnia je pośród innych tego typu rozwiązań, jest możliwość bardzo szczegółowej analizy profilu linków wraz z wykorzystaniem autorskiego rozwiązania oceniającego odnośniki. Poniżej pokazany jest kreator dostępnych analiz, jakie można przeprowadzić dzięki Clusteric:

Narzędzie może okazać się szczególnie przydatne dla osób, które zmagają się z bardzo słabym profilem linków, czy wręcz – co w ostatnim czasie spotyka się jednak dość rzadko – ręczną karą nałożoną przez Google. Warto wówczas rozważyć użycie narzędzia do zrzekania się linków przychodzących, o czym można przeczytać w oficjalnej pomocy Google Search Console.

Brand24

  • Link: https://brand24.pl/
  • Koszt: od 149 zł netto miesięcznie (możliwy bezpłatny 14-dniowy okres testowy)
  • Wybrane funkcjonalności:
    • codzienne monitorowanie wskazanych słów kluczowych (np. nazwy firmy lub imienia i nazwiska) pod kątem ew. wzmianek w Internecie wraz z ich wskazaniem,
    • szeroki wachlarz typów źródeł jakie są monitorowane i klasyfikowane przez narzędzie – począwszy od wyników organicznych Google, poprzez newslettery i podcasty, a na social mediach kończąc,
    • wstępna ocena nacechowania emocjonalnego znalezionych wzmianek, co np. pozwala na szybkie odnalezienie negatywnych opinii o marce i możliwość odpowiedniej reakcji,
    • mailowe powiadomienia wysyłane z wybraną częstotliwością,
    • aplikacja mobilna ułatwiająca dostęp do monitorowanych danych.

Brand24 nie jest typowym narzędziem związanym z branżą SEO, jednak jego główna funkcjonalność związana z wyszukiwaniem wzmianek o wybranej frazie w Internecie może być niezwykle użyteczna w procesie linkbuildingu. Dzięki niej uzyskujemy stały dopływ informacji o zewnętrznych serwisach, na których np. ktoś wymienił nazwę brandową związaną z pozycjonowanym serwisem, ale jej nie podlinkował. Poprzez umiejętne działania z zakresu SEO PR warto wówczas podjąć próbę dotarcia do autora tekstu i wynegocjować uzyskanie linka. Główne okno Brand24 zawiera wykres wzmianek na przestrzeni czasu wraz z możliwością odfiltrowania ich typów oraz zapoznania się z listą źródeł:

Główny wykres prezentujący liczbę wzmianek o frazie w Brand24

Poza wymienionym przeznaczeniem związanym z procesem linkbuildingu, Brand24 jest przede wszystkim doskonałym narzędziem PR-owym, które dostarcza cennych informacji o opiniach użytkowników dotyczących np. danej marki/produktu. Dodatkowo pozwala na szybkie reagowanie na ew. pojawiające się kryzysy wizerunkowe, które mogą przydarzyć się każdemu i o których warto się jak najwcześniej dowiedzieć.

Techniczne SEO

Kolejną grupą są narzędzia, które pozwalają na szczegółowe zbadanie kondycji serwisu pod kątem technicznym, co może być nieocenione tworząc audyt SEO. Obsługa poniższych narzędzi i zrozumienie wyników ich analiz w wielu przypadkach wymaga nieco bardziej zaawansowanej wiedzy z zakresu SEO, a wdrożenie zmian w serwisie przeważnie związane jest z przeprowadzeniem odpowiednich prac programistycznych.

Screaming Frog

  • Link: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
  • Koszt: bezpłatne do 500 adresów URL (149 funtów rocznie powyżej tego limitu)
  • Wybrane funkcjonalności:
    • aplikacja desktopowa dostępna zarówno na system Windows, jak również MacOS i Ubuntu,
    • możliwość wykonania pełnego skanu serwisu, tj. odwiedzenia i przeanalizowania wszystkich podstron oraz zasobów, które dostępne są z poziomu kodu strony,
    • wygodny podział przeanalizowanych zasobów pod kątem najważniejszych czynników związanych z SEO, takich jak błędy 404, przekierowania 30X, linki kanoniczne, metaznaczniki, nagłówki i wiele innych,
    • dostępne dodatkowe tryby pozwalające na analizę wyłącznie wskazanych adresów (np. w ramach wklejonej listy), czy też pobrania i analizy zawartości sitemapy w formacie XML,
    • możliwość wygenerowania mapy XML serwisu na podstawie wykonanego skanu,
    • analiza wielkości plików graficznych pozwalająca wyróżnić te, które wymagają kompresji w celu skrócenia czasu ładowania,
    • opcja renderowania stron wykorzystujących technologię JavaScript,
    • …i wiele, wiele innych 😉

Poza ręcznym przeglądaniem kodu źródłowego, Screaming Frog jest dla mnie zdecydowanie najważniejszym narzędziem w procesie audytowania serwisów, dzięki któremu w krótkim czasie można zidentyfikować większość typowych problemów SEO. Zasada działania programu jest bardzo prosta – symuluje on działanie robotów Google i przechodzi przez cały serwis przy wykorzystaniu linków wewnętrznych oraz odniesień znajdujących się w kodzie. Każdy z odwiedzonych adresów jest analizowany pod kątem wielu parametrów, co następnie prezentowane jest w bardzo czytelnej formie tabelarycznej:

Warto podkreślić, że dane zgromadzone w Screaming Frogu nie zawierają dodatkowych opisów i łatwych do zinterpretowania ocen, które byłyby przystępne dla osób bez choćby podstawowej wiedzy o każdym z analizowanych aspektów. Możliwości programu są na tyle rozległe, że warto skorzystać z oficjalnego przewodnika, w którym opisano je wszystkie.

Google PageSpeed Insights

  • Link: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • automatyczna analiza działania serwisu pod kątem szybkości działania wraz z podaniem końcowej oceny od 0 do 100,
    • podział analizy na część dotyczącą ładowania na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,
    • wskazanie rekomendacji zmian wraz z estymowanym wpływem w postaci przyspieszenia ładowania serwisu,
    • informacje o wskaźnikach Core Web Vitals, które będą jednym z czynników rankingowych w 2021 roku.

Jednym z często wykorzystywanych narzędzi w procesie audytowania serwisów jest również Google PageSpeed Insights, dzięki któremu w kilka chwil jesteśmy w stanie uzyskać kompleksowe informacje dotyczące szybkości ładowania serwisu wraz z ogólną oceną i rekomendacjami zmian. Poniżej znajduje się fragment analizy, w której sprawdzany serwis uzyskał jedynie 17 punktów na 100 możliwych na urządzeniach mobilnych:

Przykładowa ocena ładowania serwisu w PageSpeed Insights

Z całą pewnością powyższe narzędzie nie jest doskonałe – część prezentowanych rekomendacji wpływa przede wszystkim na końcową ocenę, a niekoniecznie na realne przyspieszenie serwisu. Niemniej jednak w przypadku każdego serwisu warto zapoznać się z propozycjami zmian i testować możliwości przyspieszenia działania strony (w szczególności, gdy korzystanie z niej jest wyraźnie wydłużone względem konkurencji).

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych

  • Link: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • analiza kodu strony w poszukiwaniu danych uporządkowanych wraz z ich przejrzystym pogrupowaniem,
    • wskazanie błędów i ostrzeżeń w implementacji wraz z rekomendacjami zmian,
    • możliwość podglądu wdrożonych rozwiązań w wynikach wyszukiwania.

Kolejne z oficjalnych narzędzi Google, które w prosty sposób pozwala zweryfikować poprawność wdrożenia danych strukturalnych w obrębie wskazanej podstrony wraz z wyszczególnieniem ew. problemów:

Przykład testu zaimplementowanych danych uporządkowanych

Jeśli szukasz pomysłów na wdrożenie danych strukturalnych w swoim serwisie, zachęcam do przeczytania wpisu, w którym szczegółowo je opisałem.

Test optymalizacji mobilnej

  • Link: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=PL
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • automatyczna analiza serwisu pod kątem działania na urządzeniach mobilnych wraz z końcową oceną,
    • możliwość podejrzenia fragmentu wyrenderowanej strony oraz kodu, na podstawie którego zostałą wyrenderowana,
    • lista zasobów, których wczytywanie nie jest możliwe.

Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie umożliwia przetestowanie wybranego adresu URL pod kątem poprawności wczytywania i wyświetlania na urządzeniach mobilnych – poniżej zaprezentowany jest efekt analizy dla przykładowego serwisu:

Poza powyższymi informacjami, warto zapoznać się również z raportem „Obsługa na urządzeniach mobilnych” w Google Search Console, w którym dostępne są zbiorcze informacje dla wszystkich podstron serwisu oraz bardziej szczegółowe rekomendacje dotyczące prezentowania treści na urządzeniach mobilnych.

Wtyczki SEO

Ostatnią grupą narzędzi są wtyczki SEO, które z założenia mają przyspieszyć analizę wybranych danych i przeprowadzić ją bezpośrednio w oknie przeglądarki bez potrzeby włączania dodatkowych narzędzi. Zestawienie obejmuje wyłącznie wybrane pozycje, których najczęściej używam w codziennej pracy, a każda z wtyczek jest darmowa i testowana była w przeglądarce Chrome.

SEO META in 1 CLICK

  • Link do pobrania dla Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/seo-meta-in-1-click/bjogjfinolnhfhkbipphpdlldadpnmhc
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • szybki dostęp do metaznaczników znajdujących się w obrębie analizowanej podstrony,
    • sprawdzenie ew. linków kanonicznych oraz meta robots, co pozwala wykluczyć lub potwierdzić część problemów związanych z indeksowaniem,
    • możliwość wyświetlenia struktury nagłówków,
    • zestawienie plików graficznych wraz z altami,
    • zestawienie linków wewnętrznych.
Ogólny widok wtyczki SEO META in 1 CLICK
Struktura nagłówków prezentowana w SEO META in 1 CLICK

Web Developer

  • Link do pobrania dla Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/web-developer/bfbameneiokkgbdmiekhjnmfkcnldhhm
  • Koszt: bezpłatne
  • Wybrane funkcjonalności:
    • możliwość wyłączenia skryptów JS, stylów CSS i plików graficznych, co ułatwia analizę serwisu w procesie audytowania (uzyskujemy efekt zbliżony do zaindeksowanej wersji tekstowej dostępnej z poziomu wyszukiwarki Google),
    • dodawanie, usuwanie i edycja plików cookies,
    • możliwość wyświetlenia szeregu informacji bezpośrednio na działającym serwisie, np. atrybutów alt, czy też szczegółów linków wewnętrznych,
    • dostosowywanie szerokości okna, co ułatwia analizę serwisu pod kątem urządzeń mobilnych.
Przykład podglądu serwisu z wyłączoną obsługą JS, CSS oraz plików graficznych, jaki uzyskano dzięki wtyczce Web Developer

Redirect Path

Przykład przekierowań zwizualizowany przez wtyczkę Redirect Path

View Rendered Source

Przykład działania wtyczki View Rendered Source

Podsumowanie

Powyższe zestawienie prezentuje wyłącznie najlepsze w mojej ocenie narzędzia SEO, których używam w codziennej pracy. Na rynku dostępna jest duża liczba alternatywnych rozwiązań, które często nie różnią się praktycznie niczym pod względem efektywności i poprawności działania, dlatego warto wyrobić sobie własne zdanie poprzez testowanie ich. Dajcie znać, czego Wy używacie jeszcze w codziennych działaniach SEO, a czego zabrakło w zestawieniu 🙂

0 komentarz

Zobacz inne powiązane treści

Napisz komentarz

Blog wykorzystuje pliki cookies do korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych. Dalsze przeglądanie serwisu bez zmiany ustawień oznacza zapisywanie ciasteczek na Twoim urządzeniu. Akceptuję! Zobacz szczegóły